Other publications
2019
Wahlund, R. (2019). Aktiesparpsykologi. Stock Magazine. 1.
2016
Wahlund, R. (2016). Psykologiska processer sätter krokben för våra beslut. Pharma Industry, 1.
2014
Wahlund, R. (2014). Psykologi bakom konsumentpåverkan. Tidskriften Inblick.
2013
Wahlund, R., E. Lakomaa & D. Dellham (2013). Konsumenter förlåter inte dåligt dataskydd. Debattartikel i Aftonbladet.
2012
 Wahlund, R. (2012). En rond i Enrons kölvatten. Programbladet för pjäs om Enrond. Stockholms Stadsteater.
2011
 Rademaker, C. A. (2011), “Media Selection for Marketing Communication”, SSE/EFI Working Paper Series in Business Administration, No. 2011:4.
Rademaker, C. A. (2011), “Hinders for Eco-friendly Media Selection”, SSE/EFI Working Paper Series in Business Administration, No. 2011: 7.
Rademaker, C. A. (2011), “Advertising Media and the Green Environmental Aspect”, SSE/EFI Working Paper Series in Business Administration, No. 2011: 8.
Wahlund, R. (2011). Hej konsument vad lätt du är att manipulera! Tvärsnitt, 1/11.
2010
 Palm, E. (2010). Fondförvaltare ger redovisningen nobben. Balans, nr. 12, 49-51.
2005
 Wahlund, R. (2005). Direkt vadå? Portfolio, nr. 6.
 Wahlund, R. (2005). Kunderna måste förstå er – och ni varandra! Portfolio, nr. 5.
 Wahlund, R. (2005). Förstår DM-köparen vad DM-producenten talar om? Portfolio, nr. 4.
2004
 Rademaker, C. A. and Ödlund, K. (2004), “Consumer Complaint Behaviour”, Umeå School of Business, Umeå University, Department of Business Administration V04, Nr. 162.
2002
 Wahlund, R. (2002). Artikel i Aftonbladet: en moralfilosofisk analys av ABB-skandalen.
 
 2000
 Wahlund, R. (2000). Etik och finanser: handlar det om skurkar och änglar eller … Banco Världen 1.