Go to main navigation Navigation menu Skip navigation Home page Search

Linus Backemar

Ansvarig för kommunikation och Ekonomgolfen

Ledamot Linus Backemar är Client Director på Lynxeye. Innan dess arbetade han 4.5 år som varumärkeskonsult och projektledare på Lynxeye. Han valdes in i SSE Alumni Club's styrelse 2015 och ansvarar för den årliga Ekonomgolfen. Med sin erfarenhet som varumärkeskonsult är han också en stor tillgång i Kommunikationsutskottet.

Under sin tid på Handelshögskolan var Linus engagerad i Studentkåren, som storpappa 2006 och som ansvarig för Handels 100-årsjubileum 2009, han var med och startade M2: Media Marketing, en arbetsmarknadsdag med inriktning för Media och Marknadsföring.

– Mitt bästa minne från Handels måste varit de olika festligheterna under 100-årsjublieet. Hur vi lyckades få ihop allt, alla engagerade studenter, Alumni och samarbetet med skolan. Vi skapade ett antal oförglömliga events, där höjdpunkten måste vara den stora festen på Münchenbryggeriet, där vi skeppade gästerna från Stadshuset över till festen med båt.

Nu är du med i SSE Alumni Clubs styrelse, sedan 2015, varför?

Framförallt för att jag ser det som en bra möjlighet att vara med och driva och vara delaktig i det Alumniarbete som görs. Jag tycker att SSE Alumni Club är en fortsättning på arbetet i Studentkåren, och det kändes som en naturlig väg att gå efter examen."

Linus Backemar 

Linus ansvarar för ekonomgolfen, berätta lite om tävlingen?
– Det är Sveriges äldsta golftävling och i år var det 81:a året som tävlingen spelades. Vi har startande som är födda allt mellan 30- och 90-talet och det är en fantastisk möjlighet att nätverka och umgås över generationerna. Att Ekonomgolfen har spelats i mer än 80 år är ett tecken på att den är både populär och en viktig del av SSE Alumni Clubs aktiviteter. Målet är att tävlingen ska bli lika stor som under sina glansdagar. 2019 firar 85 år, samtidigt som Handelshögskolan firar 110 år. Det blir en rolig tävling att se fram emot.